Za Černým a Čertovým jezerem

Šumava/Bavorský les 11. listopadu 2020

Výlet nám začíná ze Špičáckého sedla.  Na konci parkoviště se vydáme po asfaltce směrem k Černému jezeru (Schwarzer See). Po necelých 400 metrech dojdeme na rozcestí. Držíme se stále žluté TZ a pokračujeme po asfaltce k jezeru (3,5 km).  Cesta je příjemná rovina, až na konci pod jezerem je mírný kopec. Cestou si člověk může odpočinout i na některém z dřevěných posezení.

Černé jezero

Tato vybudována cesta je vhodná i pro kočárky a cyklisty. Za sebe bych ale uvítala klidně přírodní lesní pěšinku. Toto místo patří k jednomu z nejnavštěvovanějších. Ve snaze vyhnout se davům turistů, vypravíme se na cestu poměrně poměrně brzy. Je chladný podzimní den a vlhko zalézá pod kůži. Místo jasné oblohy a vytouženého sluníčka, nás celý den obléhá hustá mlha.

Výhledů po okolí si díky mlze bohužel moc neužíváme. Zato si ale nelze nevšimnou, jak je okolí jezera poznamenané těžbou dřeva a výsadbou nezdravé smrkové monokultury. Všude kolem jsou kůrovcem napadané a oholené stromy. Ostatně jako na spoustě místech tady na Šumavě.

Černé jezero se dá z jedné strany obejít a dále pokračovat směrem na Ostrý. My se vydáme do strmého kamenitého kopce po červené TZ a dále přes Rozvodí – hlavní evropské rozvodí řek Labe a Dunaje (1. 152 m.n.m.). Zde se napojíme na úzkou lesní pěšinu a s věrným psím doprovodem pokračujeme k Čertovu jezeru (Teufels See). Poslední úsek je mírný sešup lesem a přes dřevěné lávky se dostáváme až k jezeru pod kopcem (2,5 km).

Odtud se můžete vydat do Železné Rudy nebo na Špičák po žluté TZ k parkovišti jako my (3,5 km). Přejdeme přes zdejší skiareál až ke Špičáckému sedlu, kde máme zaparkované auto.

Čertovo jezero

Zdroj internet:

Od roku 1911 bylo Černé a Čertovo jezero vyhlášeno Národní přírodní rezervací. Černé jezero (18,4 ha) je největší a také nejhlubší ledovcové jezero na Šumavě. Svůj název nese podle své tmavé až černé barvy, což má příčinu v odrazu jezerní hladiny od hlubokých okolních lesů. Pověstmi opředené Čertovo jezero (10,34 ha) je druhým největším ledovcovým jezerem na Šumavě.